NOTULEN VAN DE ALGEMENE LEDEN VERGADERING VAN DE VOLENDAMSE WATERSPORT VERENIGING DE PIETERMAN OP ZATERDAG 12 NOVEMBER 2016 IN PAVILJOEN SMIT-BOKKUM TE VOLENDAM.
Aanwezig:
Bestuur: Corjan Visser
Hans Deiman
Willem van den Bosch
Peter Ebbelink
Peter Theel
Afwezig met bericht Joep Bangert
Leden: Robin Verzijden
Wim Pippel
Petera Pippel
Jolanda Ebbelink
Inge Kunnen
Yvonne de Boer
Muus de Boer
Hans Zandvliet
Bert Russcher
Willem Middelburg
Gerrit Roskam
Edwin Roskam
Ursula van Beek
Dirk van Beek
__________________________________________________________________________________
- Opening/Welkom
Corjan opent de vergadering en heet alle aanwezigen van harte welkom. Er zijn 19 personen (leden en bestuur) aanwezig. De bedoeling van de ALV is verantwoording over het gevoerde beleid af te leggen en ideeën voor het volgende seizoen te inventariseren.
Het ledenbestand was in 2015 78 schepen en nu 85 schepen.
- Notulen ALV 10 oktober 2015
De notulen van de ALV van 2015 werden bij de uitnodiging aan de leden verzonden en omdat er geen te vermelden op- of aanmerkingen over de notulen van de vergadering van 2015 zijn, worden deze aangenomen.
- Bestuur
Het bestuur bestaat uit Corjan Visser, voorzitter, Peter Theel, vicevoorzitter en secretaris, Hans Deiman, webmaster en penningmeester, Peter Ebbelink, wedstrijdleiding, Joep Bangert, motorbootcontact en Willem van den Bosch, Algemeen bestuurslid. Nieuw kandidaat bestuurslid is Ursula van Beek die de taak van penningmeester van Hans Deiman gaat overnemen. Na stemming wordt Ursula met algemene stemmen door de vergadering geaccepteerd.
- Algemeen
Corjan vermeldt twee aanpassingen in de regels voor de wedstrijden en het reglement van de vereniging waarvoor de ALV toestemming dient te geven. Te weten, 1) SW waarde van elk schip wordt één keer per jaar vastgelegd en geldt dan voor het hele jaar, 2) aansprakelijkheid bestuur bij georganiseerde evenementen wordt afgewezen (zie nieuwe Huishoudelijke Reglement). Beide voorstellen worden door de vergadering geaccordeerd.
- Verslag 2015
Corjan brengt verslag uit over de door de vereniging georganiseerde evenementen.
- Nieuwjaarsreceptie was succesvol met 55 deelnemers en wordt voor 2017 weer op de agenda geplaatst. Datum 28 januari 2017 waarop tevens nieuwe programma bekend gemaakt zal worden.
- 13/2 workshop iPad navigatie, gepresenteerd door Willem van den Bosch, goed bezocht met 26 leden.
- 12/3 openingstocht door Willem van den Bosch georganiseerd naar Durgerdam, helaas regen, hagel en sneeuw, maar een gezellig diner in het lokale clubhuis.
- 5-8 Mei Rondje Noord Holland samen met de Karperskuyl totaal 17 (7 VWV en 10 Karperskuyl) schepen, georganiseerd door Ruud van Loenen en Peter Theel was een succes, nu een compleet rondje en prachtig weer. Enige smetje was een aanvaring met een motorboot en de Chi. Innovatie was de groepsapp die uitstekend werkte.
- 21 mei SWR I met 10 schepen. Kapal Tiga wint. 3/9 SWR II met 13 schepen. Hoanui wint. 24/9 SWR III met 16 schepen. Zeilblij wint, Hoanui is tweede, maar overall eerste. Peter Ebbelink organiseerde alle wedstrijden.
- 11 Juni RZV Roer zoekt Vrouw, 5 dames. Mooi weer, maar afnemende belangstelling. Hans Deiman organiseerde.
- 25/6 Vaarkracht, een evenement dat niet door de VWV werd georganiseerd maar wel wordt ondersteund. 20 schepen deden mee en de VWV zal komend jaar weer participeren. Peter Ebbelink is hier contactpersoon.
- 2/7 Rondje Pampus met 17 schepen en totaal een 60 personen. Wederom Hans Deiman organisator. De Marina had weer een uitgebreide saté-maaltijd georganiseerd waarvoor dank.
- 22-24/7 Mid-Summer Triangle een gezamenlijk rondje Volendam, Urk, Enkhuizen en retour Volendam. Wederom weinig wind, maar een verdubbeling van het aantal deelnemers (4 schepen). Peter Theel organiseerde.
- 21/8 Ankertocht ging helaas wederom niet door vanwege harde wind. Willen van den Bosch regelde dit evenement.
- Steigerbar op elke vrijdag van 22/4 tot en met 7/10 waren succesvol en alle vrijwilligers worden hartelijk bedankt. Peter Theel coördineert.
- Afsluittocht naar Lepelaarsplassen. 10 schepen. Leuke tocht met matig windje maar zonnig. Steigerborrel op de schepen. Goed om eens herhaald te worden omdat er dit keer weinig vogels te zien waren. Corjan Visser organiseerde dit evenement.
- 12/11 Oktober de ALV door Corjan georganiseerd.
- Financieel verslag
Hans Deiman presenteert de cijfers over 2015/2016, deze zijn met een klein negatief saldo afgesloten. Elk lid ontving de V & W en Balans cijfers over deze periode tijdens de vergadering.
- Kascommissie
De kascommissie geeft een positief advies over de cijfers van boekjaar 1/4/2015-31/3/2016. Het bestuur is décharge verleend voor het gevoerde beleid en de boekhouding van 2015/2016. In verband met de positie van Ursula van Beek als nieuwe penningmeester is een ander commissie lid gezocht voor Dirk. Muus de Boer en Gerrit Roskam verzorgen dit voor volgende seizoen.
- Rondvraag
Petera Pippel complimenteert het bestuur voor haar acties en inzet in afgelopen periode.
Jolanda Ebbelink vindt de timing van de ALV onhandig omdat die samenvalt met de intocht Sinterklaas. Zij vindt ook dat de rode wijn van de steigerbar vaak wordt weggegooid nadat een fles halfvol bleef staan. En teveel frisdranken en te weinig glazen. Peter Theel antwoordt dat komend seizoen meer kleine formaat flesjes beschikbaar zullen zijn, excuseert zich voor teveel ingekochte frisdranken en meldt dat Claudia (Marina) de glazen (gratis)verzorgt.
Robin Verzijden meldt zich aan als nieuwe vrijwilliger voor de steigerbar en verzoekt schriftelijke instructie op te hangen in de Marina lounge.
Wim Pippel vraagt of geregeld kan worden dat er altijd een reserve gasfles voor de lounge kachel kan staan want meerdere malen blijkt die leeg te zijn. Peter Theel meldt dat er verwarmingslampen komen (Marina) en de lounge beter afsluitbaar (tegen guur weer) gemaakt wordt.
Bert Russcher zou graag een vraagbaak willen zien opdat hij mogelijk assistentie kan vragen om de diverse apparaten op zijn schip beter te leren kennen. Hans Deiman legt uit dat de website een forum kent en dat dit daarvoor geschikt zou moeten zijn. Dirk van Beek noemt de vrijdagavond borrel tijdens welke dit ook kan worden besproken. Bert vraagt of er meer wedstrijden geregeld kunnen worden. Antwoord van diverse bestuursleden is dat dit meerdere malen geprobeerd is maar er geen belangstelling bestaat van de leden voor een doordeweekse wedstrijd. Zelf aanmelden bij Monnikendam kan natuurlijk altijd.
Dirk van Beek vraagt of de discussie tijdens het rondje Pampus over het passeren van kardinalen bij het Paard van Marken voorkomen kan worden. Bestuur antwoordt dat kardinalen correct gepasseerd dienen te worden. Peter Ebbelink zal dit komend seizoen nog duidelijker aangeven.
Ursula van Beek vraagt of de UK trip tijdens de Pinksteren georganiseerd kan worden. Peter Theel antwoordt dat er meerdere dagen nodig zijn om zo’n trip te plannen. Drie of vier dagen zouden onvoldoende kunnen zijn. Nu gepland in vakantieperiode.
Muus de Boer vraagt of reglement op website geplaatst wordt. Hans Deiman bevestigd.
Inge Kunnen, hulde aan het bestuur. Maar ontvangt nog steeds geen mailing meer. Hans Deiman checkt.
Edwin Roskam vraagt of de onduidelijkheid over start en finishlijn opgelost kunnen worden. Corjan meldt dat dit beter geregeld gaat worden met een extra boei en “in de wind”. Edwin biedt aan het “smoelenboekje” van de vereniging te maken. Hans dient info aan te leveren waarop Edwin voldoende hard copies gaat produceren.
Hans Zandvliet vraagt of contributie voor volgend seizoen hetzelfde is. Bestuur antwoordt dat die inderdaad hetzelfde blijft 25 Euro, echter alleen bij automatische incasso. Bij normale overboeking wordt het verhoogd tot 30 Euro (ALV gaat hiermee akkoord). Penningmeester gaat dit regelen.
- Sluiting
Corjan bedankt alle aanwezigen en daarna sluit hij de vergadering.
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.