Beste mede leden van de Pieterman,
Ik wil jullie graag deelgenoot maken van een akkefietje wat mij in april overkwam met onze boot, de reden dat ik dit nu pas schrijf is omdat de verzekering mij net heeft geïnformeerd over de afwikkeling van de zaak.
Varend vanuit de winterstalling bij de marina Muiderzand (medio april, wind N 5 bft) vond de motor van onze boot dat het genoeg was, terwijl de GZ 1 vlakbij was. Op dat moment kon ik nog net een genua eruit trekken om de gang er in te houden maar de Gouwzee invaren en de haven in te komen zat er niet in. Ik heb toen maar contact opgenomen met de verkeerscentrale (kan 1) en daarna met het Kustwachtcentrum (kan 16).
Gelukkig kwam er al snel een reactie van een hulpschip die op (bleek) 5 min varen lag (Edam).De man stelde zich van het bedrijf Lima Delta BV uit Edam (Sleep & Hulpverlening | Lima Delta B.V.) , een commercieel bedrijf. De kosten, zo gaf hij aan, zouden door de verzekering vergoed worden. Een uur later lag ik veilig in de box en werd de nodige papierwinkel afgehandeld. Ik informeerde mijn verzekeraar en die gaf aan dat eea gedekt zou worden, gelukkig maar.
Toen ik de oorzaak van de motorstoring zocht was ik snel klaar, verstopte filters ivm vervuilde diesel brandstof. Lima Delta BV is weliswaar een volledig legitiem bedrijf maar de bedragen die zij rekenen voor hun dienstverlening schenen exorbitant hoog te zijn (waren toen de woorden van mijn verzekeringsagent).
Hoewel ik me niet druk maakte over de rekening zijn de woorden van mijn verzekeringsagent wederom bevestigd, Lima Delta BV heeft een rekening gepresenteerd van € 3569,50 (en die is inmiddels door de verzekering betaald) !!!!!
Ik heb m’n les geleerd, bij problemen bel ik in het vervolg de KNRM (mits de situatie dat toelaat), via de app, om hulp. Dat kan wat langer duren maar is een stuk goedkoper (soms zelfs gratis).
Met vriendelijke groet,
Hans Stuij
Bon Bini H 36
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.